Telfort Zakelijk
Venay
Telfort Zakelijk
Concepting, ontwerp, bouw- en procesbegeleiding
Projectomschrijving
Inspirerend, plaats voor humor, ruimte voor verschillende werkzaamheden, verantwoord en productief, open, uitnodigend en persoonlijk, ontspannen en ongedwongen. Zomaar een aantal steekwoorden uit de opdracht die newDirections destijds meekreeg voor het ontwerp van het nieuwe kantoor van Telfort Zakelijk. Bij de totstandkoming van het inrichtingsontwerp is veel aandacht besteed aan de input van medewerkers. In het ontwerpproces zijn diverse brainstormsessies georganiseerd, is een klankbordgroep opgezet met leden uit verschillende afdelingen, zijn open gesprekken gevoerd door middel van een ‘spreekuur’, is er een grote prikbordwand geïnstalleerd in de kantine met daarop de voortgang van het project en is een organisatie-analyse uitgevoerd.
Ruimtelijk en communicatief
Bij de indeling van de ruimte is gekozen voor een open kantoor waar afdelingen gescheiden worden door vergaderzalen en een grote multifunctionele kast die als een streep door het kantoor staat. Door het creëren van diverse openingen in de kast is een speels effect gecreëerd en worden zichtlijnen gecreëerd en soms juist doorbroken. Ondanks dat de afdelingen hun eigen ‘vlek’ hebben is door deze indeling gezorgd voor diverse momenten waarop spontane communicatie kan plaatsvinden,. Voor de nodige rust is een aparte stilteruimte gecreëerd waar men even kan rusten, stil kan werken aan een tafel of gedempt overleg kan houden. Daarnaast zijn er in de werkomgeving diverse zitjes geplaatst waar de medewerkers even kunnen overleggen of een telefoongesprek kunnen voeren.
Duurzaamheid en hergebruik
Bij het ontwerp is veel aandacht besteed aan het gebruik van pure en bestaande materialen. Veel meubilair, kleden en verlichting zijn afkomstig van marktplaats, familie en vrienden, tweedehands winkels, oude fabrieken en kringloopwinkels. De bureaustoelen zijn opnieuw gestoffeerd en op de oude bureaus zijn nieuwe bureaubladen geplaatst. Zo is met zo min mogelijk kosten en op een duurzame wijze een nieuwe inrichting gerealiseerd, passend bij de voordeelspeler die Telfort Zakelijk is. Belangrijk daarbij om te vermelden is dat er geen concessies gedaan zijn aan de kwaliteit. Goed = goed.
De techniek is volledig zichtbaar uitgevoerd, zonder toepassing van verlaagd plafond. Dit beperkt onnodige uitgaven en laat de medewerkers zien wat voor techniek er zit achter ‘het voorzien in werk’.
Werkomgeving en manier van werken
Met de verhuizing naar een nieuw kantoor is niet alleen aandacht besteed aan de fysieke elementen, maar ook veel aan de nieuwe manier van werken. Er is gekozen om zoveel mogelijk centraal te faciliteren. De inrichting van het kantoor biedt daarmee direct ondersteuning aan de structuur van de organisatie.
Onze rol:
Concepting
Ontwerp
Procesbegeleiding
Projectmanagement
Facilitaire zaken
Opruimen en aanjager van anders werken
Bouwbegeleiding
Verhuizing
Communicatie
Klankbordgroep
Brainstormsessies
Nieuwe manier van werken en omgaan met kantoor
Feiten:
2 etages
1200m2 netto kantoorruimte
95 bureaus
2 flextafels voor Sales en MT
2 pantry’s
2 facility corners
2 ronde vergaderzalen voor 8 personen
4 vergaderzalen voor 4 personen in thema’s skihut, brabantia, KPN en bauhaus
1 flex-/relaxruimte ‘1001 nacht’ voor stiltewerk, relax en gedempt overleg
In samenwerking met:
Opdrachtgever: Telfort Zakelijk
Interieurontwerp: newDirections
Projectteammanagement en directievoering: newDirections
Aannemer: Haegens Bouw Horst
Ontwerp vast meubilair: newDirections
Uitvoering vast meubilair: Monster Meubel
Los meubilair: Satelliet, Canoof, Primair Projekt, Creafort, Hay, Dykmeijer, Vitra, Tubax, PHE, Dutch Originals, Ahrend, Piet Hein Eek, Brabantia
Elektra: Elektro Van Goch
Werktuigbouwkundig: Keijsers-Manders Installatietechniek
Adviseur installaties: Van Kempen Projectmanagement
Verlichting: Damad Lichtstudio, Snoerboer, Landzicht Houtsberg
Vloeren en stoffering: Spaan Projekten Stoffering
Signing: DesignXpress
Audiovisueel: NFGD Audiovisueel
Verhuizer: De Kievit Verhuizingen
Accessoires en inrichting: diverse webwinkels, marktplaats en kringloop
Foto’s door: Ton Oosterhout
Start: januari 2013
Afgerond: juni 2013
WERK
We gebruiken ons hart en onze passie om elk project zo goed mogelijk te laten slagen, en we stoppen niet totdat we daar zijn.
De totale lijst van opdrachtgevers is groot. Veel staan er onder "Opsomming Referenties". Voor meer info of diepgang over opdracht en uitvoering, bel of mail gerust!