Klant Contact Services
Utrecht - Zoetermeer
Klant Contact Services
Concepting en implementatie nieuwe werkomgeving voor 2e locatie
Projectomschrijving:
Klant Contact Services (KCS) is het facilitaire contactcenter van en voor Achmea. Een jaarlijks terugkerend project binnen KCS is het eindejaarswerk. Dit leidt tot een extra druk op het callcenter. KCS heeft besloten speciaal voor dit eindejaarswerk een nieuwe locatie in Zoetermeer te openen, zodoende ruimte biedend voor het eindejaarswerk, maar ook voor de natuurlijke groei van KCS in het algemeen.
Het pand is een multitenantgebouw aan de rand van de A12. Een typisch ‘veilig’ vormgegeven kantoorpand. De opdracht aan newDirections was om het pand en de inrichting van de werkomgeving de typische look en feel van KCS mee te geven zoals dit ook terugkomt in het huidige pand in Utrecht (ook door newDirections ingericht). Door middel van diverse specials, zoals een briefingroom van chipwood en een vergaderzaal in de sfeer van oma’s kamer, zijn we erin geslaagd om de verdiepingen van KCS een warme werk- en leefomgeving te maken. Het KCS-gevoel wordt compleet gemaakt door toepassing van diverse visuals. Gericht op mensen in leefomgevingen (de verzekerden) en gericht op de diverse labels waar KCS werkzaam voor is.
Bij de inrichting is rekening gehouden met de lange termijn. Hiertoe zijn diverse technische klimaatoplossingen gerealiseerd om prettig in de ruimten te kunnen verblijven en is het volledige datanetwerk vernieuwd. Bij de totstandkoming van de diverse ideeën is tevens sterk rekening gehouden met het budget. Zo is zoveel mogelijk gebruik gemaakt van al bestaand meubilair of andere materialen en zijn deze waar niet beschikbaar tegen een gunstige prijs ingekocht. Een en ander leidt tot een toekomstbestendig resultaat, passend bij KCS en haar medewerkers. En dat alles ontworpen, ingekocht en gerealiseerd in een zeer kort tijdsbestek met een tussentijdse zomervakantieperiode…!
Mijn rol vanuit een eerdere werkkring het Ontwerp (ruimtelijk, meubilair, accessoires, etc.), inkoop, uitvoering van het volledige werkomgevingsconcept en ondersteuning/ advies voor het facilitaire proces.
Feiten:
220 werkplekken
1 briefingroom
1 oma’s kamer (vergaderzaal)
2 instructielokalen
3 overlegruimtes
Start: juni 2011
Oplevering: september 2011
WERK
We gebruiken ons hart en onze passie om elk project zo goed mogelijk te laten slagen, en we stoppen niet totdat we daar zijn.
De totale lijst van opdrachtgevers is groot. Veel staan er onder "Opsomming Referenties". Voor meer info of diepgang over opdracht en uitvoering, bel of mail gerust!