Volkswagen in Dresden
23 april 2010
Hoewel de fabriek er al een aantal jaren staat is het nog steeds een mooi voorbeeld van een organisatie die nadenkt over de binnen- en buitenkant van een werkomgeving voor de mens. Een fabriek wordt veelal gezien als een plek waar medewerkers slechts domme arbeid verrichten. Repetitieve arbeid waar weinig denkniveau voor nodig is. Deze fabriek laat iets anders zien. De fabriek is schoon, ziet er mooi uit en straalt het gewenste kwaliteitsniveau van de auto’s uit. De fabriek ademt hoe de auto’s er uit moeten zien. Strak, open, mooi en netjes. Ook de buitenomgeving sluit hier bij aan. De fabriek eindigt niet bij de buitenmuren, het gevoel in de fabriek wordt naar buiten doorgetrokken. Hierdoor zullen mensen de fabriek ook sneller bezoeken. Door de buitenruimte aantrekkelijk in te richten komen mensen sneller naar binnen en komen ze in aanraking met de auto’s. Een prachtig voorbeeld van hoe het ook kan: een passende werkomgeving, afgestemd op de mensen, het soort werk en de gewenste uitstraling.